Închide

Ce vrei să cauți?

Din offline in online

Intr-una din serile trecute, am fost invitat intr-un club de fitze. Cum nu merg prea des astfel de locatii, habar nu aveam pe unde este si l-am cautat pe net. Am aflat astfel doar adresa si aceasta de un site de timeout.
In fine, cum nici taximetristul nu stia foarte bine pe unde vine stabilimentul, am pierdut timp, am intarziat  si mi-am facut ceva nervi.

Clubul respectiv nu are asadar o  minima pagina de internet de unde ai putea afla orarul, specificul, ce muzica poti asculta, in ce cocktail-uri e specializat etc etc. Patronii au  investit zeci de mii de euro in canapele si lumini, dar nu au fost in stare sa gaseasca pe cineva sa le fac un amarat de site pe care sa tranteasca o harta si un program.

Nu e nimic de mirare in aceasta situatie: sunt o groaza de companii si institutii din Romania care ignora superior beneficiile aduse de prezenta online; fie nu au site deloc, fie au unul dar care e jalnic si neactualizat.

Iar a avea un site, un blog sau chiar a deschide o afacere pe Internet nu mai e cine stie ce filozofie. Nu trebuie sa ai cine stie ce cunostinte web sau timp pentru a parcurge tutoriale. Si asta pentru ca au aparut “online-sitterii” pentru orice nivel.

Anul acesta a fost lansat Blogway, serviciu de creare instant de bloguri  pe baza de cartele preplatite.

Iar zilele trecute, agentia MB Dragan a lansat vanzari2.0, o divizie care ajuta companiile din offline sa porneasca afaceri in online, contra unui fee care variaza in functie de complexitatea solutiei de e-business.
In cele doua zile trecute de la lansare, serviciul vanzari2.0 a fost solicitat de 5 companii doritoare. Nu-mi dau seama daca e mult sau putin…

Bobby Voicu face aici o  scurta analiza a vanzari2.0, iar mai jos gasiti mai multe informatii in comunicatul MBDragan.


”Toata lumea recunoaște semnele unei crize economice. Iar când aceasta s-a instalat deja, afacerile încep și ele să sufere. Este foarte greu atunci să te gândești că nu trebuie să stagnezi sau să te restrângi, ci mai degrabă să evoluezi. O criză înseamnă de fapt și o mare șansă. Șansa de a descoperi noi modalități prin care afacerea poate să prospere.

MB Dragan vine în întâmpinarea celor care văd în această perioadă o șansă prin pornirea unei noi campanii. Aceasta atrage atenția asupra avantajelor prezenței online în general și a comerțului electronic (ecommerce), în special. Soluțiile de ecommerce presupun o investiție minimă cu avantaje foarte mari, atât pe plan economic cât și pe cel al vizibilității companiei.

E-commerce-ul – este conceptul pe bazele căruia se comercializează produse și servicii în mediul online, dezvoltându-se extrem de mult în ultimii ani atât în afara țării cât și în România. Sistemele de e-commerce au dus la nașterea unor inovații în domenii ca marketingul online și au contribuit la dezvoltarea de soluții ca și procesarea tranzacțiilor online.

Campania se adresează atât firmelor ce dețin un magazin offline cât și persoanelor care doresc sa iși înceapă o afacere online ce dispun de un buget restrâns. MB Dragan se ocupă în totalitate de soluție începând cu strategia de dezvoltare, implementarea propriu-zisă și promovarea noului magazin online, atat pe web cat si in mediile traditionale inclusiv aparitii in presa si participarea la conferinte. De asemenea, agenția se va ocupa de identificarea nișei pentru viitorii clienți și în cazul în care unele nișe se suprapun, diferențierea se face prin poziționare și strategia de comunicare.

Pentru a afla mai multe detalii despre această campanie vizitați site-ul: www.vanzari20.ro”

Articole populare Ultima luna

7 comentarii Adaugă comentariu

  1. Şi tu speri ca acest articol să fie citit tocmai de cei din offline, habar n-au cu ce se mănâncă Internetul?

  2. Emilian: carcotasule 🙂

  3. Multumim frumos de insemnare, Victor.

  4. Inteleg ca tu ai ajuns pana la urma, inteleg ca fitzosii (care vin la clubul de fitze) … reactioneaza la canapele si lumini … dar sunt indiferenti daca locul are sau nu identitate online.
    Contrar aparentelor nu cred ca povestea asta e doar despre offline. Cred ca de la discursuri gen „tinerii activi, cu bani sunt online” …. pana la „in online exista multe lucruri functionale” e nevoie de mult mai multe proiecte gen vanzari20 care la randul lor sa angreneze alte proiecte functionale.

  5. #5 Comentariu nou

    Sa, ce simplu e sa promovezi un concept de marketing (vanzari20) care la randul lui promoveaza o idee de marketing. In spatele lor se afla acelasi lucru: vidul. Ca sa transporti o afacere din offline in online iti trebuie in primul rand know-how. Adica sa fi dus o afacere si in on-line si in off-line. Eu fac consultanta de 3 ani in chestia asta si crede-ma, e diferenta colosala. Puncte de break-even diferite, specificuri diferite, consumatori total difers, mecanisme si produse de impuls diferite. Iar cu o echipa care stie sa dea bine cu pensula pe pixeli, SIGUR nu o sa rezolvi asta. Si asta se intampla pentru ca, si in on-line-ul romanesc se face ce se face in general in Romania: se umbla cu cioara vopsita. Asta pentru ca consumatorul roman e ne-educat, chiar daca e cumparator de bascheti sau mobila italiana, chiar daca e patron ce vrea sa fuga de criza on-line. Ce expertiza si know-how au baietii astia de la MBDragan? Nimic concret. Un baiat mai destept ca noi, ca are citate pe wikipedia, zicea ca nu iti poti construi o reputatie pe ceea ce vrei sa faci. Dar daca ai prieteni si networking, cred ca poti modifica un pic asta. Cred ca ar fi mai bine sa te gandesti data viitoare cand promovezi la randu-ti un concept, idee, serviciu pentru ca e bine ca acesta sa fie si sanatos. Asta daca si tu vrei sa fi luat drept reper serios (nu ca nu ai fi pana acum, pe alte linii)

Adaugă comentariu